mandag 4. februar 2013

Uken som har gått, uke 6

Torsdag 31. januar ble det satt istand delfinsafari. Vi ble kjørt ned til kaia, og tok seilbåten derifra. Men vi så ingen delfiner, men fikk iallefall tatt mange fine bilder. En utrolig uforglemmelig tur.


























Dette er hevn på Nicola, vår kontaktperson i Alghero, papparazzia nummer 1!!!!!

Fredag 1. februar var siste dag på pintadera, noe som veldig rart. Skulle ønske at vi kunne hatt skole iallefall 2 uker til, for å lære enda mer italiensk før vi skulle stå på egne ben, men det går seg til. Lærer vel best da man ikke har noe valg.
Som en avslutning på språkskolen, så skulle vi ha en liten rebus, hvor vi skulle spørre folk på gaten om forskjellige byggninger, restauranter og markeder, og det skulle skje på italiensk, for vi skulle lære forskjellige begreper på rett frem, høyre, venstre, langt unna, ovenfor, osv. Og det gikk kjempe greit, var ikke vanskelig egentlig, må bare prøve. 

På Pintadera før selve rebusen

La catterdrale di S. Maria
Nydelig både utvendig og innvendig, alle som drar til Alghero, ta gjerne turen innom!!

La pasticceria Ciro 

La pescheria S. Elmo

La chiesa di S. Francesco


Dov'e e ....?

Dov'e e.....?

Ristorante "Aquatica"

Da vi ankom Aquatica, var rebusen ferdig, og vi skulle drikke te. Teen jeg drakk var en blomst som blomstret i det varme vannet. Blomst og blomst fru Blom, det er iallefall laget til å ligne en blomst som spretter i det varme vannet. 





I dag Mandag (Lunedi) 4. Februar (Febraio), var første arbeidsdag. Og den var super. Rita som er sjefen min her nede, kjenner hele byen (virker det som), for hver gang det kom noen inn så måtte jeg hilse på de, og snakke litt, og det var greit, fikk prøvd meg litt på italiensken. Og hver gang det kom noen som kunne engelsk så pratet jeg som en foss. Så om Rita trodde at jeg var en mann av få ord, så tok hun feil. Men Italiensken kommer seg. Jeg fikk lage noen dekorasjoner, og noen buketter, før siest'n. Jeg ble kjørt hjem og hentet av Rita og Dalia, og kjørt hjem igjen da arbeidsdagen var over. Men det er mandag, er en rolig dag. I morgen får vi varer, og skal bli kjempe spennende å se hva slags blomster som kommer. 




Dette er da litt av min uke, legger med noen bilder hvor jeg er ute å går i fin solnedgang.










Tatt i Sassari









2 kommentarer:

  1. it's me Nicola, using my son's google account
    I really like your blog, keep up the good work.

    SvarSlett