søndag 27. januar 2013

27.1.13

Da var det søndag og vi har vært i Alghero i 14 dager.

Iløpet av den siste uka har det skjedd en hel del. Jeg har ført og fremt svært på språkskolen og lært språket litt bedre, men er fortsatt en god bit igjen å lære. Men vi har lært hvordan språket er oppbygd, så nå mangler  jeg bare å lære så mange ord som mulig, så blir nok endel egen studier i leiligheten utover uken.

Onsdag var jeg med Nichola og hilste på arbeidsplassen min. Der traff jeg Rita og Dalia, mine fremtidige arbeidskolleger. Det var en fin "liten" butikk. Var ikke så mye potteplanter der, men endel snitt, så skal bli spennende å se hva tiden vil bringe. Gleder meg stort til å begynne å jobbe, og å praktisere språket.

Vi bestemte oss som gruppe at vi skulle ta turen til Cagliari (hovedstaten i Sardegna) til helgen. Skulle leie bil og kjøre dit på lørdag og være der til søndag (idag). Så vi reiste i går morges ved ni-tiden, og var i Cagliari ved tre-fire tiden. Og vi fant vel egentlig ut at hadde vi skulle gjort turen engang til så hadde vi dratt fredag og blitt til søndag, for på en halv dag får man ikke sett stort, men tok mange fine bilder fra bilturen, og noen fra selve Cagliari. Men ble for det meste i shoppinggaten, før vi gikk på en kinarestaurant for å spise.
(Vi er de første lærlingene som har valgt å reise så langt i Sardegna, så er litt stas.)


 En fantastisk kirke som lå rett ved siden av hotellet vårt.



På hele turen har vi hatt kjempe fint vær. På lørdag etter vi ankom Cagliari, kjørte vi til en strand hvor vi satt i godværet og koste oss på en "restaurant" med mat og drikke. Kjente på vannet, men det var litt i kaldeste laget for min del. 





På hjemturen valgte vi å kjøre forbi og igjennom endel småbyer og tettsteder. Vi kjørte oppi fjellene hjem, så vi fikk oppleve vinter, vår, sommer og høst i Sardegna. Noe vi ikke hadde forventet i det hele tatt. Vi kjørte igjennom en by/tettsted, som lå i skråningen av ett fjell. Og jeg er glad vi ikke skal bo der, for det var bare bratte bakker. Og hus i alle slags jord-farger, var ett utrolig vakkert syn.










Sitter nå med masse inntrykk og opplevelser, og glemmer sikkert å skrive masse, men jeg legger ved endel bilder ifra bilturen. 


































































Har hatt en fantastisk opplevelse, men neste gang vi skal reise rundt slik, om det blir en tur til, så skal jeg ta mye mer bilder, og da skal jeg også ta bilder av byggninger steds-kjennemerker og landemerker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar